Yakup Çil, CEO al Credit Europe Bank România: Performanța financiară consolidată a băncii din 2018 se conturează din mai multe linii de business strategice
Profitul net de 53 mil. lei înregistrat de Credit Europe Bank România pentru anul 2018, în creștere cu 13% comparativ cu 2017, vine pe fondul majorării rulajului sumelor utilizate aferente cardurilor de credit din portofoliu, a creditelor acordate companiilor, însă și al scăderii cheltuielilor operaționale.
Rezultatele băncii marchează o creștere constantă și stabilă în ultimii ani, în mare parte datorită evoluției sustenabile a principalelor produse ale Credit Europe Bank de pe piața autohtonă: cardurile de credit – CardAvantaj fiind pionierul în materie de carduri de cumpărături din România –, depozitele și creditele corporate.
”Performanța financiară consolidată a băncii din 2018 se conturează din mai multe linii de business strategice. Creditele oferite clienților au atins nivelul de 2 mld. lei, depozitele atrase de bancă au făcut un salt la 3 mld. lei, iar rulajul sumelor utilizate pe cardurile de credit a crescut cu peste 7% comparativ cu 2017. Veniturile totale au rămas aproximativ la același nivel din 2017, atingând valoarea de 209 mil. lei în 2018, iar cheltuielile operaționale au scăzut cu circa 10% față de anul anterior. În 2018 am continuat să investim în noi tehnologii și în componenta digitală, acestea fiind direcții importante de dezvoltare pentru anul 2019 care deja marchează pentru Credit Europe Bank România lansarea gadgeturilor – sticker + brățară – AVANTAJ2go și OPTIMO2go, atașate cardurilor de credit din portofoliul nostru”, a declarat Yakup Çil, CEO Credit Europe Bank România.
Pe segmentul retail, numărul cardurilor de credit a crescut cu circa 3% și rulajul sumelor utilizate aferente cu aproximativ 7% față de 2017, ca urmare a cererii consumatorilor, dar și a atragerii de noi clienți și magazine partenere în portofoliul actual, iar cardurile de credit Credit Europe Bank sunt utilizate frecvent de clienți pentru a efectua plăți. Pentru anul 2019 se preconizează o creștere a numărului de tranzacții, cu precădere cele fără numerar, datorită gadgeturilor contactless puse la dispoziția clienților.
2018 în cifre |
|
Indicator |
2018 |
Active bancare |
4.3 mld. lei |
Portofoliu de credite |
2.0 mld. lei |
Depozite clienți |
3.0 mld. lei |
Venituri totale |
209 mil. lei |
Cheltuieli operaționale |
146 mil. lei |
Profit net |
53 mil. lei |